Zobacz zdjęcie
Galerie -> KĘPNO I POWIAT KĘPIŃSKI -> POWIAT KĘPIŃSKI - RÓŻNE -> Kolej w powiecie kępińskim -> Kolej w powiecie kępińskim - tabor kolejowy Poprzednie Następne
Kępińska TKt48-29 jako pomnik techniki w ... Szczecinie (maj 2008)
Kepno-socjum
* * * * * *

Dodane przez: krzychu70
  Ocena: Brak
Data: 10/01/2009 21:30   Komentarzy: 8
Wymiary: 924 x 635 pikseli   Liczba wyświetleń: 837
Rozmiar pliku: 175.14kB     
      
   
Komentarze
101 #8 bonobo 13/06/2010 11:57   
Jejku szurałem nią do Oleśnicy i Wrocławia (w Olesnicy często zmieniano lokomotywy)Były też czarne !
27 #7 Piotrek880129 13/06/2010 11:38   
Przynajmniej nie skończyła w piecu,a malowanie naprawdę okropne.
33 #6 krzychu70 10/01/2009 22:23   
No fakt, malowanie nie jest zbyt piękne... Osobiście tekatki kojarzą mi się bardziej z ciemną zielenią, choć ta może faktycznie była czarna (nie pamiętam). Pozdrówka usmiech
76 #5 sebastian85 10/01/2009 22:20   
Krzysztofie, dzięki za fotke ale jakieś brzydkie malowanie jej dali w tym Szczecinie niesądzisz?
76 #4 sebastian85 10/01/2009 22:13   
miło mi to słyszeć, postaram się Wam pokazać że kolej w szczególnosci ta parowa to nie tylko kupka żelastwa, ale coś co ma duszę i żyje (żyło) własnym życiam usmiech)). A o drezynie pamiętam, ale myślę, że łatwiej będzie gdy przejedziemy się drezyną w Grabowie - w Kępnie niestety jest z tym troche problemów jak narazie. Pozdrawiam
6 #3 Dominik Makosch 10/01/2009 22:03   
dzięki, zaczynam się wkręcać w temat, Sebastianie pamiętaj o wyprawie drezyną...
76 #2 sebastian85 10/01/2009 21:56   
TKt48 to jedna z najmłodszych serii parowozów. Powstała jak nazwa wskazuje w 48 roku XX wieku. Była używana do prowadzenia lekkich pociągów osobowych jak i towarowych. Ze względu na mały zasięg (brak tendra na wodę i węgiel - tzw,. tędrzak) bo posiadał chyba 8000 l. wody i 6t. węgla, był wykorzystywany w ruchu lokalnym. Produkowano je w Fabloku i Cegielskim w Poznaniu. Ile ich łącznie wyprodukowano nie wiem (chyba cos ok. 300 szt.) Produkcja zakończyła się w roku 1957 a ostatni parowóz tej serii dostał nr inwentarzowy 191 i jeździ do dzisiaj w Chabówce z poc. specjalnymi. W Kępnie na rok 1988 stacjonowały oprócz serii TKt48 także duże lokomotywy do poc. towarowych serii Ty2. W roku 1991 w kępińskiej parowozowni były w większosci już wygaszone : TKt48-29,72,87,128,130,146,151,163,183
Mam nadzieje że nic nie pomieszałem, zaraz lookne w moje książki i jakby co to sprostuję.
6 #1 Dominik Makosch 10/01/2009 21:46   
ile ich kursowało po Polsce? kto je w ogóle stworzył? no i ile było w Kępińskiej kolei?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Monografia Kępna z 1815

Czytaj publikację


bądź pobierz książkę
(ok. 35MB)
Do zobaczenia Efka![0]
Kalendarz

Brak wydarzeń.

Złap nas w sieci NK  FB  BL  TVN24
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· O narodowościach na ...
· Preisner Zbigniew
· Syfony Szklane
· Osiedle Kopa - pytan...
· Historia i informacj...
· Leczenie AMD
· Magnesy stolarskie?
· Części samochodowe?

Losowe tematy
· Historia Łęki Opato...
· Legenda o łabędziu
· Myjomice
· Związek Inwalidów W...
· Historia Związku Mł...
Najwyżej oceniane zdjęcie
Brak głosów w tym miesiącu
44,504,091 unikalne wizyty