, mapa z 1935 roku, czerwonymi X zaznaczono przebieg nieistniejącej, przedwojennej, wąskotorowej lini kolejowej Laski - Łęka Opatowska. Linia służyła do przewozu towarów i produktów rolnych.
Skoro zaczęliśmy tu pisać o początkach przyszłej linii nr 307 to może jeszcze ten komentarz: historię kolei z Kępna do Bukowej Śląskiej przedstawił R. Obernik Aus der Geschichte der Buchelsdorfer Eisenbahn, napisaną z punktu widzenia Niemca, której przekład jest na http://www.namsla...hn_pol.htm. Z opisu wynika, iż prace trwały ponad rok przed uroczystym przejazdem pierwszego odcinka linii z Kępna do Rychtala 1 października 1911. Przejechano ok. 27 kilometrową trasę w czasie 1,5 h. Ale nie ma tam nic o technice robót w wykopach i na nasypach tej jednotorówki z bocznicami na stacjach. Informacja o całej linii 307 https://www.atlas...mp;poz=305, https://pl.wikipe...owa_nr_307 i https://polska-or...Kepno.html.
Z relacji dawnych mieszkańców pamiętam, że linię kolejową w Laskach budowano w 1908 roku. Przy tej budowie zatrudnienie znalazło dużo ludzi. Pierwszą "banę" jaką tam widzieli, to była lokomotywa wąskotorowa oraz wagony lory i wywrotki koleby, którymi przewożono ziemię i materiały do budowy torowiska. A pierwszy pociąg przyjechał tu od Kępna w roku 1911.