Parowóz amerykańskiej konstrukcji serii Tr203.Do Polski trafiło 500 sztuk tych parowozów.Na zdjęciu parowóz Tr203-27 - wysłużona kępińska maszyna odstawiona na tor boczny przy nastawni wykonawczej Kp1, oczekuje na pocięcie. Parowóz ten wykorzystywany był najczęściej do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych na linii 181 (Oleśnica - Kępno). Na torze tym odstawione są jeszcze TKt48-137, Ty2-206, Tr203-167, tender od parowozu Ty5(!) oraz lemieszowy pług odśnieżny Björker, którym odśnieżano torowiska w okolicy Kępna podczas zimy stulecia na przełomie 1978/79 roku.
Parowóz Tr203-27 do kępińskiej parowozowni trafił dnia 18.07.1964, wcześniej stacjonował w parowozowni Wolsztyn (od 20.03.1947), w międzyczasie był delegowany do parowozowni Ostrów Wlkp (1962), Zbąszynek (luty 1963) oraz Poznań Towarowa (marzec 1963). Skasowany w MD Kępno 6 czerwca 1980 roku. Pocięty na złom w Kępnie rok później. Zdjęcie wykonał Piotr Bartz 6 lutego 1981.
Tak dokładnie, jak dobrze pójdzie to pojadą dwa parowozy - Ty42-24 z Pyskowic (ten sam co w 2014 roku) oraz TKh 05353 z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu oraz ok 10 wagonów towarowych