Zobacz zdjęcie
Galerie -> KĘPNO I POWIAT KĘPIŃSKI -> POWIAT KĘPIŃSKI - RÓŻNE -> Kolej w powiecie kępińskim -> Kolej w powiecie kępińskim - tabor kolejowy Poprzednie Następne
Wagon...
Kepno-socjum
* * * * * *

Dodane przez: Leon
  Ocena: Brak
Data: 07/04/2015 10:32   Komentarzy: 5
Wymiary: 2272 x 1704 pikseli   Liczba wyświetleń: 1283
Rozmiar pliku: 587.37kB     
      
   
Komentarze
76 #5 sebastian85 08/04/2015 10:46   
Tak, w tej budce był hamulec ręczny. Wagony w Ostrzeszowie są już bardzo niekompletne niestety. Hamulcowy na znak maszynisty pomagał hamować skład. Tak się działo ponieważ po wojnie zaczęto produkować masowo wagony towarowe aby odbudować kraj ze zniszczeń (sporo z nich wyprodukowano np. w PaFaWag-u we Wrocławiu), produkcja wagonów była na tyle rozwinięta że fabryki nie wyrabiały się z produkcją hamulców zespolonych. Dlatego montowano znacznie prostsze w produkcji śrubowe hamulce ręczne. We Wrocławiu Klub Sympatyków Kolei ma w swoich zbiorach takie wagony sprawne techniczne i rok temu był nawet w Kępnie z okazji przyjazdu 'pociągu repatriantów'. Były również wagony o których pisze capitaneus1, te wagony to brankardy. To w brankardach jeździł kierownik/konwojent itd. Były to wagony towarowe z zapleczem służbowym, zimą takie wagony były opalane tzw 'kozą' czyli piecykiem, np taki: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Pwg_3360_Dresden.jpg
101 #4 bonobo 08/04/2015 10:34   
Budki hamulcowe były , gdy istniały i kursowały w pociągach wagony nie posiadające hamulca zespolonego, i wówczas przepisy określały, jak należało rozmieszczać wagony z hamulcem (w jednej grupie nie powinno być więcej niż 5 wagonów bez hamulca, tylko z przewodami; konduktorowi końcowemu wyznaczano ostatni wagon z budką hamulcową, który musiał się znajdować nie dalej, jak 12 ostatnich osi pociągu; ostatni wagon pociągu lub części pociągu na hamulcach ręcznych powinien mieć czynny hamulec ręczny).Maszynista dawał znak gwizdawką kiedy hamulcowy ma hamowac lub odhamowywac skład.Przy ciężkich składach czesto dwa wagonysprzężano z budkami skierowanymi do siebie a jeden hamulcowy skakał z jednej do drugiej... .Już w 60 latach wiele bydek bylo pustych bo w tych wagonach montowano hamulce zespolone(np. w Ostrowie)
200 #3 Leon 08/04/2015 09:30   
A widzisz, ja rozmawiałem z pracownikiem ZNTK w Ostrowie, pomocnikiem maszynisty, czy coś takiego. On twierdzi, że, w tej budce był hamulec, gdyż kiedyś wagony nie były połączone z lokomotywą sprzężonym hamulcem. Był tam gościu który uruchamiał hamulec tylni składu gdy lokomotywa hamowała. To trzeba podejść i przez okienko sprawdzić.
91 #2 capitaneus1 07/04/2015 23:18   
Leon, dzięki za to zdjęcie. Pochodzę z częściowo kolejarskiej rodziny, w dzieciństwie wielokrotnie słyszałem o tych budkach dla stróża/konwojenta, zawsze na końcu składu. Była to trudna praca, lato-zima... Nigdy wcześniej nie widziałem wagonu z taką stróżówką.
27 #1 Piotrek880129 07/04/2015 13:18   
Wagony stoją przy stacji w Ostrzeszowie
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Monografia Kępna z 1815

Czytaj publikację


bądź pobierz książkę
(ok. 35MB)
Do zobaczenia Efka![0]
Kalendarz

Brak wydarzeń.

Złap nas w sieci NK  FB  BL  TVN24
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Leczenie AMD
· Magnesy stolarskie?
· Części samochodowe?
· prezent dla mamy
· Czy miał ktoś proble...
· Prezent dla taty
· Kępno.Węzeł kolejowy.
· Friederike Kempner -...

Losowe tematy
· Układ 1282
· Legenda o zbójcy sp...
· Legenda o dziewczyn...
· Historia Kepna
· Alt Kempen
Najwyżej oceniane zdjęcie
Brak głosów w tym miesiącu
44,360,810 unikalne wizyty