Zobacz zdjęcie
Galerie -> GALERIE ADMINISTRACYJNE -> !POCZEKALNIA ! Poprzednie Następne
Stacja Rychtal
Kepno-socjum
Rozbiórka torowiska w kierunku Kępna, luty 2014 roku

Dodane przez: Richtalensis
  Ocena: Brak
Data: 10/02/2014 20:13   Komentarzy: 5
Wymiary: 1024 x 768 pikseli   Liczba wyświetleń: 1983
Rozmiar pliku: 194.65kB     
      
   
Komentarze
422 #5 dmkm 12/08/2015 22:27   
To były tory zabytkowe "Krupp 1887" (czy jakoś tak). Mam nadzieję, że chociaż niektóre zostały na pamiątkę. Przecież kolei i tak się nie przydadzą.

Ja myślę, że kolej do Rychtala pojedzie, tylko musi się zmienić model biznesowy Polski. Ktoś postawił na to, że spółki PKP mają przynosić bezpośredni zysk - potrzeba rządu, który spojrzy na transport całościowo.

Kolej globalnie bardziej się opłaca niż transport pojedynczymi samochodami, tylko że branża samochodowa jest silniejszym lobbystą.
27 #4 Piotrek880129 11/02/2014 18:02   
To że nosze ko0lej w sercu to fakt ale lepiej już niech rozbierze same PKP niż złodzieje. Nasza kolej jest opóźniona o co najmniej 20 lat do innych. Na takich liniach na zachodzie już w latach 60 był szynobus a u nas parowóz z dwoma wagonami. Czesi Słowacy robią to w sposób bardzo inteligentny po prostu puszczając motoraka tam gdzie trzeba i bardzo często współpracują z lokalnymi firmami w kwestii towarów itp.Co do dworców to w Czechach dworzec kolejowy taki jak u nas Rychtal jest lepszy niż dworzec w Wrocław Nadodrze.
95 #3 panrysio 11/02/2014 02:22   
Pewnie, że smutno, ale taka nieprzyjemna kolej rzeczy. PKP i te śmieszne jej spółki od dwudziestu paru lat nie była w stanie poradzić sobie prawie z niczym. Dopiero ostatnio, dzięki grubszym unijnym dotacjom i presji opinii publicznej coś tam się delikatnie zmienia na lepsze. Niestety, to i tak przysłowiowa "musztarda po obiedzie". Nasza kolej zdążyła przez minione lata stracić zaufanie pasażerów, wielu z nich dorobiło się w tym czasie samochodów, a znaczną ich część przejęła komunikacja autobusowa. Niby mamy wiele ładnych dworców i pociągi kursują na ogół punktualnie, ale co z tego? Z dawnej infrastruktury zostaną jedynie główne linie. Takie, jak Kępno-Rychtal pójdą na śmietnik historii.
Dobre jedynie jest to, iż tym razem PKP jest szybsza od złomiarzy.
Trasę można jednak nadal wykorzystać dla celów turystycznych. Widziałem podobne upadłe linie kolejowe, np. w okolicach Wałcza albo Srebrnej Góry pięknie przerobione na trasy pieszo-rowerowe. Po likwidacji szyn nie było to chyba jednak szczególnie trudne. Liczmy więc, że nasze powiatowe władze coś wymyślą, bo wybory za pasem.
33 #2 krzychu70 10/02/2014 21:14   
Jest mi po prostu niewypowiedzianie smutno smutny .
91 #1 capitaneus1 10/02/2014 20:26   
To koniec mrzonek o uruchomieniu tej linii kolejowej choćby w celach turystycznych, letnio-weekendowych. Bo jeszcze myślano o licznych pracownikach lokalnych zakładów stolarskich, dojeżdżających z woj. opolskiego, codziennie... Miłośnicy kolei, szkoda.
Ciekawe co na to Piotrek880129, bo On nosi kolej w sercu, jak zauważyłem.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Monografia Kępna z 1815

Czytaj publikację


bądź pobierz książkę
(ok. 35MB)
Do zobaczenia Efka![0]
Kalendarz

Brak wydarzeń.

Złap nas w sieci NK  FB  BL  TVN24
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Leczenie AMD
· Magnesy stolarskie?
· Części samochodowe?
· prezent dla mamy
· Czy miał ktoś proble...
· Prezent dla taty
· Kępno.Węzeł kolejowy.
· Friederike Kempner -...

Losowe tematy
· Kronika Szkoły w Cz...
· Reise nach Nowa Wie...
· Teofila Błaszczak -...
· O człowieku, którem...
· Kępno.Historia.
Najwyżej oceniane zdjęcie
Brak głosów w tym miesiącu
44,370,627 unikalne wizyty