Sireno ja to napisałem z ironią bo od dawna mówiłem że dworzec jest w fatalnym stanie. Jednak u wielu występuje myślenie "stare-rozwalona-zburzyć będzie po kłopocie" i to mnie najbardziej denerwuje, tracimy przez to nasz dorobek.
20-go grudnia o godz.11-stej odbędzie się uroczyste otwarcie wyremontowanego dworca .Można będzie zwiedzić cały dworzec , bedą konkursy i inne imprezy .
Piękny ten nowy dworzec i być może nowe perspektyw na rozwój kępińskiego węzła kolejowego. We wrześniu b.r. inicjatorzy ożywienia ruchu pociągów pasażerskich na linii 181, która przebiega przez Wieluń, Wieruszów, Kępno spotkali się m.in. z Prezydentem Wrocław. Na spotkaniu we Wrocławiu o linii 181 rozmawiano w kontekście połączenia stolicy Dolnego Śląska z Warszawą. By myśleć o uruchomieniu regularnych połączeń kolejowych, linia kolejowa nr 181 Herby Nowe-Oleśnica musiałaby zostać zrewitalizowana. Na odcinku z Kępna do Oleśnicy nie ma sieci trakcyjnej. Przedstawiono także plany marszałka województwa łódzkiego, dotyczące budowy łącznika kolejowego Wielunia z magistralą węglową w miejscowości Chorzew-Siemkowice (linia 131) i dalej z Kopalnią Węgla Brunatnego w Bełchatowie. Tymczasem w dniu 25.11.2013 r. kilkanaście samorządów województwa łódzkiego zawarło porozumienie w sprawie działań na rzecz budowy linii kolejowej z Rogowca ( Bełchatów) do Złoczewa i dalej do Wielunia, gdzie połączyłaby się z linią nr 181 Herby Nowe-Oleśnica. Takie rozwiązanie ma umożliwić transport koleją węgla brunatnego z planowanego do eksploatacji złoża "Złoczew" oraz uruchomienie nowych połączeń kolejowych w województwie łódzkim. Linia ta krzyżowałaby się z magistralą węglową Śląsk-Porty (linia nr 131), a także poprzez Bełchatów i Piotrków Tryb. łączyła by się z linią nr 1 i dalej z Warszawą. List intencyjny w tej sprawie przekazano poprzez Marszałka Woj.Łódzkego do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Tak więc coraz więcej konkretów w tej sprawie. Koncesję na wydobycie węgla ze złoża Złoczew KWB Bełchatów planuje uzyskać w roku 2015. Otwarcie tej odkrywki jest warunkiem koniecznym dalszego funkcjonowania Elektrowni Bełchatów, a to wymaga budowy w/w linii kolejowej. Pospieszny z Kępna do Warszawy …?